بام شهر

یا صاحب الزمان اورموی لر -ارومیه قطب الکترونیک کشور

یا صاحب الزمان اورموی لر -ارومیه قطب الکترونیک کشور

بام شهر

به وبلاگ بام شهر خوش آمدید

همه ی کاربران
در هنگام ارسال نظر هیچ لزومی نداره که ایمیل تون رو وارد کنید .
نظرات شما بدون وارد کردن ایمیل هم ارسال میشه .
به راحتی میتوانید نظرات خود را بیان کنید
***********

برای داشتن یک شهر و استان خوب ابتدا باید رسانه و صدا و سیما ی فعال و جذاب و چالشی داشته باشیم. به نظر شما در حال حاضر صدا و سیما ی این گونه است. تا چه اندازه به این فاکتور ها نزدیک است؟!
***********

همه با هم دست در دست هم شهری آباد بسازیم در تمام زمینه ها، که پیشرفت هر نقطه ای از این آب وخاک باعث پیشرفت این نظام و انقلاب میشود.باشد که فعالیت هایمان مورد تایید اقا صاحب الزمان باشد
*********

حیدر بابا،گویلر بوتون دومانـدی
گونلریمیز بیر بیریندن یامـــاندی
بیـر بیریزدن آیریلمایین آمانـــدی
یــاخشیلیــقی الیــمیزدن آلبـــــلار
یاخشی بیزی یامان گونه سالیبلار

**********

این وبلاگ غیر فعال است

***********

آخرین نظرات

زندگینامه شهید مهندس مهدی امینی

يكشنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۴۷ ب.ظ

از آنجائیکه در بین شهدای استان آذربایجان غربی که نقش اساسی در شکل گیری انقلاب در سطح کشور و استان داشت ، مهدی امینی نامی آشناست و لیکن به هر بها و بهانه ای شخصیت و همت بلند او چندان شناخته نشده و همواره مظلومیت شهادت وی و یاران صدیق اش نیز در هاله ای از ابهام باقی مانده است.


شهیدان آنانی بودند که شجاعت داشتند از مرز خویشتن بگذرند و برای رضایت خداوند و بندگان خدای شان ، گرانبهاترین دارایی خود را که "جان " بود به پیشگاه حقیقت هدیه دهند . نباید چنین تصور کرد که شهید بی اعتنا به زندگی بوده و از زنده ماندن دوری میگزیده و ارزش نفس و جان خود را نمیدانست !!! چنانچه این تصور، تصویر ذهنی باشد مراقبت از گناه ، دوری از مکروهات ، استمرار به پاکی ، تلاش برای امنیت و آرامش یک ملت ،نمی بایست در رفتار آنان موج میزد.

از جمله این بخشندگان جان و آفریننده حماسه ها ، 

سردار شهید مهدی امینی و یاوران صدیق او شهدای دارلک می باشد.

از آنجائیکه در بین شهدای استان آذربایجان غربی که نقش اساسی در شکل گیری انقلاب در سطح کشور و استان داشت ، مهدی امینی نامی آشناست و لیکن به هر بها و بهانه ای شخصیت و همت بلند او چندان شناخته نشده و همواره مظلومیت شهادت وی و یاران صدیق اش نیز در هاله ای از ابهام باقی مانده است.


زندگینامه سردار شهید مهندس مهدی امینی

تاریخ تولد : 1332 شمسی

محل تولد : شهرستان ارومیه

نام پدر : حسن

شماره شناسنامه :432

صادره : ارومیه

فرزند سوم خانواده

وضعیت تاهل : متاهل

تعداد فرزندان: ــــــ

پایه تحصیلات متوسطه :1350

محل تحصیل دوره های تحصیلی : ارومیه و تهران

ورود به دانشگاه : 1351

نام دانشگاه : دانشگاه علم و صنعت تهران

رشته تحصیلی : راه و ساختمان

آخرین مدرک دانشگاهی : مهندسی راه و ساختمان

سال اخذ مدرک دانشگاهی : 1356

اعزام به جبهه جنوب : سال 1359 اوایل جنگ تحمیلی

آخرین سمت : فرمانده عملیات سپاه ارومیه

مدت فرماندهی عملیات : از بهمن 1359 لغایت خرداد 1360

تاریخ عروج : 28 خرداد ماه سال 1360 (مصادف با نیمه شعبان)

محل عروج : روستای گوگ تپه مهاباد

مزار شهید: باغ رضوان ارومیه "قطعه شهدا"

دفاع مقدس

با آغاز جنگ تحمیلی در سال 1359، مهدی عاشقانه رو به سوی جبهه های جنوب نهاد . او ابتدا به آبادان رهسپار شد و در آن شهر، در قسمت عملیات مهندسی سپاه به فعالیت پرداخت و چون خرمشهر در خطر سقوط بود به همراه سایر رزمندگان از جبهه آبادان به جبهه خرمشهر عزیمت نمود و در دفاع از خونین شهر عاشقانه و با غیرت تمام جنگید. بطوریکه یکی ازدوستان او تعریف میکند : مهدی در مصاف با متجاوزان بعثی جانانه حملات آنها را با موشکهای آرپی جی جواب میداد. او در یک ساختمان ویرانه ، سنگر گرفته و مقاومت میکرد تا آنجایی که همه فکر میکردند که مهدی شهید شده است . اما بعد از چند ساعتی دیده بودند که او از میان خرابه های آن ساختمان ویران شده با تنی مجروح و خون آلود ، بیرون آمد و خود را به صف رزمندگان رساند.

فرمانده عملیات

در بهمن ماه سال 1359 "مهدی" بنا به دعوت و اصرار مسئولین دفتر هماهنگی و منطق سپاه پاسداران ، از جبهه جنوب به ارومیه مراجعت نمود و با تاکید و دستور شهید بزرگوار جناب حجت السلام محلاتی با عنوان فرمانده عملیات در سپاه پاسداران ارومیه مشغول خدمت شد. در مدت زمانی که ایشان فرمانده عملیات سپاه ارومیه بودند با شهید بزرگوار "مهدی باکری" که آن زمان در جهاد سازندگی به فعالیت مشغول بود ارتباط بسیار نزدیک و صمیمانه ای داشتند . رابطه عاطفی و قلبی این دو شهید آنقدر زیاد بود که پس از شهادت سردار مهدی امینی با فاصله زمانی اندک سردار شهید مهدی باکری جهت تداوم راه شهید بنا به دعوت فرمانده سپاه ارومیه فرماندهی سپاه ارومیه را بر عهده گرفت.

سردار شهید مهدی امینی در طول مدتی که فرماندهی عملیات سپاه ارومیه را بر عهده داشت خدمات ارزنده ای را از خود به یادگار گذاشت که از آن جمله میتوان به مواردی که از نظر نظامی اهمیت خاصی داشت اشاره کرد:

1. از بین بردن تشکیلات منافقین در ارومیه در بهار سال 1360 و دستگیری سران و هواداران آنها قبل از اینکه وارد فاز نظامی شود.

2. پاکسازی جاده ارومیه – سرو ، از لوث وجود اشرار و ضد انقلاب

3. پاکسازی روستاهای منطقه دارلک و گوی تپه مهاباد و آزاد سازی جاده استراتژیک ارومیه و مهاباد – میاندوآب.

4. با این همه آنچه که از مهمترین اقدامات آن شهید بزرگوار میتوان نام برد و تا کنون در اذهان نیزباقی مانده است نقش فرهنگی و اعتقادی او در برخورد با عناصر التقاطی است که ایشان بنحو احسن این مسئولیت را ایفا کردند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">