بام شهر

یا صاحب الزمان اورموی لر -ارومیه قطب الکترونیک کشور

یا صاحب الزمان اورموی لر -ارومیه قطب الکترونیک کشور

بام شهر

به وبلاگ بام شهر خوش آمدید

همه ی کاربران
در هنگام ارسال نظر هیچ لزومی نداره که ایمیل تون رو وارد کنید .
نظرات شما بدون وارد کردن ایمیل هم ارسال میشه .
به راحتی میتوانید نظرات خود را بیان کنید
***********

برای داشتن یک شهر و استان خوب ابتدا باید رسانه و صدا و سیما ی فعال و جذاب و چالشی داشته باشیم. به نظر شما در حال حاضر صدا و سیما ی این گونه است. تا چه اندازه به این فاکتور ها نزدیک است؟!
***********

همه با هم دست در دست هم شهری آباد بسازیم در تمام زمینه ها، که پیشرفت هر نقطه ای از این آب وخاک باعث پیشرفت این نظام و انقلاب میشود.باشد که فعالیت هایمان مورد تایید اقا صاحب الزمان باشد
*********

حیدر بابا،گویلر بوتون دومانـدی
گونلریمیز بیر بیریندن یامـــاندی
بیـر بیریزدن آیریلمایین آمانـــدی
یــاخشیلیــقی الیــمیزدن آلبـــــلار
یاخشی بیزی یامان گونه سالیبلار

**********

این وبلاگ غیر فعال است

***********

آخرین نظرات

بسم الله الرحمن الرحیم 


منطقه دارلک در 95 کیلومتری ارومیه و از بخش های تابعه شهرستان مهاباد و در 15  کیلومتری شمال این شهرستان در دشتی وسیع واقع شده است. بخش دارلک از چند روستای بزرگ و کوچک تشکیل شده است.

در فاصله سال های1357 تا 1360، شهر مهاباد به عنوان مرکز تجمع و فرماندهی و برنامه ریزی احزاب مخالف و ضدانقلاب و اشرار بود. بخش دارلک باتوجه به موقعیت استراتژیکی که داشت، به عنوان اردوگاه آموزشی عوامل ضدانقلاب مورد استفاده قرار میگرفت و با عنایت به اینکه در مسیر جاده مواصلاتی "ارومیه_مهاباد" و "ارومیه _میاندوآب" قرار داشت، ضد انقلاب تمام قوا و امکاناتش را در این بخش متمرکز کرده بود.

دشمن با تمرکز نیروهای خود در این منطقه، علاوه بر آنکه ارتباط جنوب استان را با بخشهای دیگر قطع کرده بود، از موقعیت سرزمینی آن جهت ضربه زدن به نیروهای دولتی نهایت استفاده را می برد.

شهید مهدی امینی در مصاحبه ای که قبل از حرکتش به سمت روستای گوگ تپه جهت پاکسازی آن منطقه از لوث وجود ضد انقلاب با خبرنگار صدا و سیمای ارومیه انجام داده بود، دارلک را چنین تصویر کرده بود:

"مساله دارلک تنها مساله یک روستا نیست، چرا که با شکست های مفتضحانه دشمن در جبهه های جنوب و غرب، طرح توطئه وسیعی در کردستان و منطقه جنوب آذربایجان غربی فراهم شده که در راستای این طرح روستاهای اطراف مهاباد عملا بصورت یک پادگان عراق درآمده است"

بمنظور پاکسازی منطقه از وجود عناصر ضد انقلاب، آخرین جلسه هماهنگی عملیات با حضور فرمانده لشکر 64 ارومیه، یکی ازفرماندهان ژاندارمری و فرماندهان سپاه از جمله مهندس امینی، معاون عملیات سپاه ارومیه و خلبانان هوانیروز تشکیل می شود و آخرین فرمان صادر میشود.


نیروهای ژاندارمری و لشکر 64 ارومیه از جاده شمال غربی منتهی به دارلک، نیروهای سپاه از قسمت غربی روستاهای آن منطقه و جمعی ازنیروهای بسیج از جنوب غربی وارد عمل می شوند. گروهان ضربت سپاه ارومیه به فرماندهی علیرضا مکاری نیز به شرق دارلک هلی برن میشوند.

بدین ترتیب در تاریخ 17 خردادماه 1360، عملیات «یامهدی عج» در منطقه عمومی دارلک شکل میگیرد و طی آن حماسه ای بزرگ و کم نظیر از سوی سربازان، پاسداران و بسیجیان مخلص روح الله در کربلای دارلک رقم میخورد.

نبرد بی امان لشکریان اسلام بویژه گروهان ضربت سپاه ارومیه به فرماندهی علیرضا مکاری چندین ساعت طول میکشد اما همه چیز با سقوط دو هلی کوپتر که مسئولیت انتقال نیروها به پشت سنگرهای دشمن را داشتند از هم پاشید.

و ضد انقلاب تحت تاثیر شوک ناشی از سقوط هلی کوپترها با فریاد کشیدن سرودهای حزبی قدرت خود را به رخ میکشند. لیکن مقاومت دلیرانه ای شکل میگیرد بنحوی که از نیروهای ضدانقلاب تلفات سنگینی گرفته می شود. اما در نهایت علیرغم مقاومت شدید و تمام شدن مهمات نیروهای خودی و عدم توانایی حرکت تانک ها بدلیل استراتژی ضدانقلاب در آبگیر نمودن منطقه، 35 تن از فرزندان امام خمینی(ره) و امت اسلامی، عاشقانه جام شهادت سر می کشند.


البته گروهی از این شهیدان گرفتار می شوند و پس از تحمل شکنجه های فراوان در حالیکه پیکرشان نشانه های خشم دژخیمان را میزبان میشود، بسوی ملکوت پر می کشند.

بدین ترتیب حماسه دارلک به عنوان صفحه زرینی در صفحات تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شد و این استان از خطر تجزیه طلبی ها رهایی یافت.

از پیامدهای مهم این عملیات شکوهمند میتوان به موارد ذیل اشاره نمود:

1) آزادسازی جاده ارتباطی «ارومیه_مهاباد»، «مهاباد_میاندوآب» و «ارومیه_میاندوآب»

2) پاکسازی منطقه دارلک و گوگ تپه از لوث وجود اشرار و ضد انقلاب

3) نقطه عطف شدن عملیات دارلک در انجام عملیات پاکسازی سایر مناطق آلوده استان

4) انهدام پایگاه های ضدانقلاب در جنوب استان

5) شکست طرح تجزیه طلبی دشمن

سردار مهندس مهدی امینی در تاریخ 1360/03/22 پس از عملیات دارلک برای روشنگری مردم و برملا ساختن نقشه شوم گروه های ضد انقلاب داخلی و همکاری آنان بارژیم بعثی، با واحد خبر صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی مصاحبه کرد و بعد از شش روز از آن مصاحبه خود نیز به جمع دوستان شهیدش پیوست.

آخرین کلام فرمانده

به روایت از همرزم شهید!

بعداز شهادت تعدادی از برادران سپاه و بسیجی ،18خرداد سال 60سردار شهید امینی که فرمانده عملیات سپاه بود با تعدادی از نیروهای تحت امرش به منطقه دارلک اعزام شدیم. و در اطراف جاده ارومیه به مهاباد مستقر شدیم و از انجا حرکت خویش را آغاز کردیم و پاکسازی را استمرار بخشیدیم و به طرف روستای " گوگ تپه " در محور مهاباد به میاندوآب رفتیم.

پاسی از شب می گذشت که از یمین و یسار و از جلو وعقب زیر آتش ضدانقلاب قرار گرفتیم .ما مشغول تثبیت مواضع و هدایت نیروها بودیم.

نیمه شعبان بود . یک لحظه در این گیر و دار نگاهم به قرص ماه افتاد. با خودم گفتم: خوشا به سعادت کسی که امشب از جمع بچه ها شهید شود!

نزدیکی های صبح شد و الحمدلله دشمن شکست خورد و نتوانست رخنه ای در صف پولادین رزمندگان ایجاد کند و با مقاومت دلیرانه بچه ها علی رغم ان یورش عظیمی که اشرار کرده بود(چون هم از طرف مهاباد،هم میاندوآب و هم بوکان حمایت می شدند) آن منطقه پاکسازی شد.

ان روز (28خردادسال 60)وقتی دشمن عقب نشست. من رفتم سنگر فرماندهی. آقای امینی انجا نبودند.از بچه ها پرسیدم : " از نیروها شهید هم داشتیم؟ " گفتند : سه نفر شهید داشتیم، شهید ستار جوانبخت . شهید احمد بوداقی . " که سومی را اظهار نکردند.

گفتم نفر سوم؟

گفتند: آقا مهدی !

گفتم: آقای امینی!؟

گفتند : بله!

اینجا بود که احساس کردم دنیا روی سرم خراب شد.!

تحمل این لحظاتِ دشوار ، خیلی برایمان سخت بود.

از آن برادری که در لحظه شهادتِ آقا مهدی در کنارش بود، شرح ماوقع را پرسیدم(برایم خیلی مهم بود که در آخرین لحظات زندگی که عصاره زندگی هر کسی، متجلی و متبلور است آن شهید چه کلماتی را بیان کرده است و چه وصیتی داشته است!)

ایشان تعریف می کند:« من یک وقتی را دیدم که آقا مهدی تلو تلو خوران ، دارند به طرف من می آیند و به زانو روی زمین افتادند. من به طرف ایشان دویدم . سرایشان را به زانو گرفتم. دوسه باری صدازدم: آقا مهدی ! آقا مهدی!

جوابی نشنیدم!

انگار در عالمی دیگر بود! همانطور بهت زده ، چشمم به سیمای روحانی اش بود. یک لحظه چشم هایش را گشود و نگاهی به من کرد. دیدم لبهایش تکان می خورد . به دقت که گوش کردم، دیدم جملاتی را باخود زمزمه می کند . سرم را به صورتش خم کردم که شنیدم می گفت:

 یا الله ، یا الله رضاً برضائک،یا غیاث المستغیثین! "

و بعد چشمانش را بست و روحش به ملکوت اعلی پیوست!»

 

کربلای دارلک

حماسه "دارلک" یکی از حماسه های بزرگ این سرزمین محسوب میشود. هر کس این روز(1۷ خرداد ماه سال 60) را به یاد نیاورد دچار خود فراموشی خواهد شد. چرا که آن روز خون ها به جوش آمدند تا خروش فتنه ها به خاموشی گرایند.

 "دارلک" نام تابلوی زیبایی است که بر پیشانی نگار خانه بزرگ آذربایجان میدرخشد.

 "دارلک" قلب زخم خورده است که خون فرزندان انقلاب تپش آن را همیشگی کرده است.

"دارلک" منطقه ای است در آذربایجان غربی که به لحاظ مظلومیت شاید بتوان گفت با مظلومیت شهدای هویزه ،شلمچه،فکه،طلائیه و...برابری میکند.

" دارلک" حماسه از جان گذشتگی 36 شهید است که از همه چیز خود گذشتند تا گل های همیشه بهار ایمان را به تماشا بگذارند 

براستی که اینان خط شکنان واقعی جبهه حق در مقابل تمامی کفر بودند. اینان هم در مقام ایمان و در مقام عمل مریدان واقعی ولایت بودند و بدین سان هم سرزمین پاک و میهن عزیزمان را از لوث اشرار و متجاوزین پاکسازی نمودند و هم قلب منور و نورانی خویش را از آلودگی های دنیا تطهیر کردند و به مقام و جایگاهی دست یافتند که نام مقدس "شهید" زیبنده نامشان شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">