بام شهر

یا صاحب الزمان اورموی لر -ارومیه قطب الکترونیک کشور

یا صاحب الزمان اورموی لر -ارومیه قطب الکترونیک کشور

بام شهر

به وبلاگ بام شهر خوش آمدید

همه ی کاربران
در هنگام ارسال نظر هیچ لزومی نداره که ایمیل تون رو وارد کنید .
نظرات شما بدون وارد کردن ایمیل هم ارسال میشه .
به راحتی میتوانید نظرات خود را بیان کنید
***********

برای داشتن یک شهر و استان خوب ابتدا باید رسانه و صدا و سیما ی فعال و جذاب و چالشی داشته باشیم. به نظر شما در حال حاضر صدا و سیما ی این گونه است. تا چه اندازه به این فاکتور ها نزدیک است؟!
***********

همه با هم دست در دست هم شهری آباد بسازیم در تمام زمینه ها، که پیشرفت هر نقطه ای از این آب وخاک باعث پیشرفت این نظام و انقلاب میشود.باشد که فعالیت هایمان مورد تایید اقا صاحب الزمان باشد
*********

حیدر بابا،گویلر بوتون دومانـدی
گونلریمیز بیر بیریندن یامـــاندی
بیـر بیریزدن آیریلمایین آمانـــدی
یــاخشیلیــقی الیــمیزدن آلبـــــلار
یاخشی بیزی یامان گونه سالیبلار

**********

این وبلاگ غیر فعال است

***********

آخرین نظرات

استعداد های ذاتی استان آذربایجان غربی

شنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۵، ۰۸:۴۸ ب.ظ

آذربایجان‌غربی پس از هرمزگان دومین استان از نظر ظرفیت انرژی‌های زمین‌گرمایی به شمار می‌رود.اگر همین انرژی حرارتی ذخیره شده در پیرامون 12 کیلومتری پوسته فوقانی زمین را بررسی کرده و آن را با تقریب خطی هر صد متر، سه درجه افزایش می‌یابد، در نظر گیریم مشاهده می‌کنیم که معادل 50 هزار برابر کل انرژی به دست آمده از منابع نفت و گاز شناخته شده جهان است.

هم‌اکنون در محور خوی به ماکو و منطقه سیه‌چشمه یکی از بی‌نظیرترین مناطق زمین‌گرمایی نهفته است که اگر به این مسئله مهم توجه شود می‌توان نیروگاه‌های برقی و حرارتی بسیار زیادی را در این استان ایجاد کرد.ایران بر روی پوسته زون کمربندی کوه‌زایی آلپ-هیمالیا قرار گرفته و تاکنون 15 درصد ذخایر معدنی کشف شده جهان در این کمربند بوده است.

مشابه این کمربندی، کمربند متانوژی آند است که نزدیک 65 درصد ذخایر معدنی کشف شده دنیا بر روی آن قرار داد بنابراین علت اینکه در کمربند آلپ-هیمالیا 15 درصد اما در این کمربندی آند 65 درصد ذخایر معدنی جهان کشف شده این است که ظرفیت‌های معدنی کمربند آلپ-هیمالیا به درستی شناسایی نشده و اکتشافات کاملی بر روی آن انجام نشده است.

همه فرآیندهای زمین‌شناسی در پوسته آذربایجان‌غربی قابل مشاهده است ومی‌توان آذربایجان‌غربی را خواستگاه سنگ‌هایی دانست که در مقیاس ملی و جهانی در بخش معدن معرفی کرد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: یکی از مهمترین موضوعاتی که بسیار حائز اهمیت است معدن طلا بوده چراکه در منطقه تکاب دو معدن فعال طلا و در سردشت یک معدن وجود دارد، علاوه بر آن در مطالعاتی که سازمان زمین‌شناسی انجام داده در مسیر خوی-اشنویه و منطقه مهاباد و سیلوانا ظرفیت طلا به اندازه کافی وجود دارد.

نیم درصد طلای جهان در پوسته آذربایجان غربی نهفته است

براساس تحلیل‌ کارشناسان سازمان زمین‌شناسی و سایر محققان، نیم درصد طلای جهان در پوسته استان آذربایجان‌غربی قرار دارد گفت: این در حالی است که از این ظرفیت و نعمت خدادادی طلا به منظور توسعه اقتصادی استفاده نشده و جای دارد که در این زمینه تلاش کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">